.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در نشست استاندار با سفیر اتریش در رامسر مطرح شد؛
انعقاد سه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین مازندران و اتریش
استاندار مازندران پیشنهاد انعقاد سه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین مازندران و اتریش در خصوص گردشگری با محوریت رامسر، حوزه صنعت با محوریت آمل و بخش کشاورزی با محوریت یکی از شهرهای شرق مازندران را به سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ارائه کرد.

به گزارش شمال نیوز، احمد حسین‌زادگان بعد از ظهر امروز در جلسه با سفیر اتریش در جمهوری اسلامی که با محوریت گردشگری در شهرستان رامسر برگزار شد، شاخص بودن رامسر در بحث گردشگری را دلیل برگزاری این جلسه اعلام کرد.

 

پیشنهاد خواهرخواندگی بین 3 شهر مازندران با اتریش

وی با بیان اینکه مازندران به عنوان استان ساحلی در حوزه جاذبه گردشگری و کشاورزی با تولید ۱۵ محصول برای تامین غذایی کشور نقش موثری دارد، اظهار کرد: این استان چهار بندر فعال کشور را داراست و سه فرودگاه فعال که به نوعی حلقه اتصال استان‌های شهری و غربی و حتی کشورهای شمال و جنوب از لحاظ موقعیت جغرافیایی موقعیت مطلوب دارد.

استاندار مازندران افزود: یکی دیگر از ویژگی‌ها در حوزه شرق به حوزه صنعتی مربوط می‌شود و در حوزه غرب استان نیز محوریت گردشگری به ویژه گردشگری طبیعی است.

حسین‌زادگان با بیان اینکه در حوزه گردشگری نیز گردشگری میراثی و آثار باستانی داریم و جنگل‌های هیرکانی به ثبت یونسکو رسیده است، ادامه داد: انواع ماهی‌هایی که مختص دریای خزر با تولید خاویار سیاه و طلایی که معدن آن در مازندران است و استخرهای پرورش ماهی در استان رونق گرفته که دعوت می‌شود از این مراکز دیدن کنید.

وی بیان کرد: اولویت اول گردشگری در مازندران غرب استان و رامسر است و یکی از زمینه‌های اشتراک تبادلات گردشگر است که نقش مهم دارد و در قالب تورهای مشخصی حضور گردشگران را برای استان مازندران داشته باشیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه در بخش پژوهش و ارتباطات دانشگاه‌های استان مانند دانشگاه مازندران و علوم و فنون که یکی از دانشگاه برتر جهان به‌شمار می‌رود که امیدواریم تبادلات از اتریش به مازندران و همچنین مازندران به اتریش فراهم شود، تصریح کرد: اگرچه استان ما از نظر صنعت برتر نباشد اما حدود ۴ هزار صنایع مختلف و کارخانه داریم که مازندران و همچنین استان گیلان در این زمینه با کشور اتریش نکات مشترکی دارند و صنایع چوب و کاغذ برای انتقال تکنولوژی و ارتباطات مربوطه با اتریش فراهم شود.

حسین‌زادگان با بیان اینکه بقیه محصولات دیگری که جز صادرات اتریش می‌شود در بخشی از محصولات که نیازهای کشور است می‌تواند زمینه خوبی برای ارتباط ما با اتریش باشد، افزود: نیازمندی‌ها و واردات اتریش در زمینه قیر و صنایع می‌توانیم مبادلاتی داشته باشیم؛ موانع مراودات از طریق آمریکا را می‌توانیم با ارتباط کالایی این موانع را مرتفع کنیم و ارتباط در حوزه معدنی امکانات بسیار و غنی در غرب مازندران داریم که هم در مطالعات و هم بهره‌برداری ارتباطات خوبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حوزه دامی و شیلاتی و پرورش ماهی در قفس و تولید عسل و محصولات کشاورزی ظرفیت خوبی در اتریش و مازندران است و اگر در کشور ما استانی نزدیک به اتریش در ارتباط گرفتن و ایجاد روابط باشد استان مازندران است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: مازندران از نظر زیرساخت‌های ورزشی نیز با کیفیت ترین ورزشگاه‌ها و همچنین ورزشکاران مدال‌آور دارد که ارتباطات خوبی در حوزه ورزش و ورزشکاران داشته باشیم.

حسین‌زادگان با بیان اینکه مرکز دائمی کنوانسیون تالاب‌ها در رامسر است که کشور اتریش عضو این کمیسیون به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: پیشنهادم این است که سه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین مازندران و اتریش در خصوص گردشگری با محوریت رامسر، حوزه صنعت با محوریت آمل و بخش کشاورزی با محوریت یکی از شهرهای شرق مازندران منعقد شود.

وی با بیان اینکه کشور اتریش از کشورهای اروپایی تلقی می‌شود که در زمینه فرهنگ و هنر هم می‌توان ارتباطات خوبی برقرار کرد، ادامه داد: از ارتباطات و مواضع کشور اتریش که از زمان امیرکبیر تاکنون در زمینه‌های مختلف وجود داشته و ۱۶۰ سال ارتباط داشتند و همیشه از توئیت شما در رابطه با ابراز همدردی با سیل‌زدگان مازندران نیز قدردانی می‌کنم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.